moreo

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

HUR SVÅRT SKA DET VARA?

Av Malin Hagestam - 24 november 2010 22:09

Jag har från att jag va kanske 12-13 haft olika komplex med min kropp, mitt ansikte o.s.v Det är normalt såklart men när går det över?!


JO - när man börjar acceptera att "det är såhär jag ser ut, och det ska jag vara tacksam över!"


Det är så jävla svårt för mig, jag hatar mitt utseende i uppsatt hår. tycker jag ser tjock ut och att mitt ansikte är brett. Och det komplexet har jag haft hur länge som helst.  Vänner påverkar också (omedvetet), man ser olika ut, vissa har avlångare / smalare ansikten än andras och då ser jag mitt ansikte som "stort" fast deras kanske är litet?


Men så tänker inte jag..


Men nu har jag på sista tiden fått fnatt och bara för att jag tycker att jag med utsläppt hår är finare för jag anser att mitt ansikte ser smalare ut då, så har jag fått för mig att jag "döljer mitt ansikte" med utsläppt hår. Så har haft uppsatt nu och tvingat mig själv att se mig i spegeln. 


NU JÄVLAR SKA JAG BÖRJA TYCKA ATT JAG ÄR FIN!



SÅHÄR ser jag ut med uppsatt hår, kommer jag göra flera år till för min utveckling är inte klar, men jag är fin som jag är. SÅ ÄR DET.


  



Man ser olika ut i olika vinklar och så är det bara, men jag måste inse att jag är fin framifrån också.



HEJDÅ. 

 
 
Ingen bild

Anne

26 november 2010 18:16

Fin blogg! :)
jag känner exakt som dig! avskyr mitt ansikte i helt uppsatt hår, haha. Och komplex har jag haft jättelänge....
Men du är ju jättesööt!! :)önskar attjag kunde tänka så som du, att jag är fin. Fast det är ju svårt. :P
Kram! :)

Malin Hagestam

30 november 2010 13:05

Gud jag förstår PRECIS hur du känner! Men grejjen är att man är fin liksom som man är och jag har kommit på att jag kanske inte är så ful, du måste också försöka göra det! Jag har tvingat mig själv att gå med uppsatt i skolan, ta bilder och titta på stå framför spegeln med uppsatt osv och nu känns det bättre, också frö att någon jag kanske tycker lite om tycker jag är fin med uppsatt! Sånt känns SÅ mycket bättre! Det är skit svårt men försök för det ska jag fortsätta med, kramis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Hagestam - 3 april 2011 18:16

Här kommer del två, detta köpte jag alltså idag.   2,   Oj den här kom med, jag igår! haha... akward    Långklänning, finaste jag sett. Bilden gör INTE rättvisa. Hör till runda 1 dock   Kjol, kommer användas som top/kortklänning   Sött linn...

Av Malin Hagestam - 3 april 2011 17:58

Sitter i sängen och deppar lite, så jag fotade allt jag köpt i helgen.  Ganska ordentlig shoppinG.   Runda 1.   Söt spets top med dragkedja på baksidan (detta är då baksidan)   This is the front.    Jätte söt body med blommor, bilden gö...

Av Malin Hagestam - 2 april 2011 10:40

Yesyes.    Nu ska jag och mamma åka och shoppa på stöörsta Vero Moda outsale i någon slags gympa sal. Taggar till flera timmar!     And tonight is the night, åh va kul jag/vi/du ska ha!   Puss ...

Av Malin Hagestam - 23 mars 2011 21:31

Jag vill att någon ska älska mig. På riktigt, vara sådär kär i mig så han tycker jag är fin. Fin jämt. Med eller utan smink, dag som natt. Jag vill att någon ska tycka om mig för den jag är. Behandla mig som att jag vore det värdefullaste i världen, ...

Av Malin Hagestam - 22 mars 2011 06:43

Jag orkar inte med trycket jag får i bröstet när jag tänker på dig.     NU ska jag snart åka till skolan!  Har en enkel påklädning idag, strumpbyxor, franstopp, kavaj och halsduk! WOHO.   heidå. ...

Presentation


Hej! Jag heter Malin och är en cheyy på 16 år. Jag lever livet för fullt, jag älskar att vara med mina underbara vänner och att spana snygga killar, grr.

Som en vän en gång sa till mig "live like it was your last day".

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards